Praktisk info

Generel praktisk information:

Aldersgrænse: 14 år og nedefter.
Dato: Den første lørdag i hver måned – se også kalenderen på forsiden.
Tid: Kl. 10.30 til kl. 14.00.
Pris: 20 kr. (første gang er gratis) – medlemmer af foreningen kommer gratis ind.
Sted: Randers Øvelsesterræn Nord – også kaldet Nordre Fælled. Se under “Kørselsvejledning” i samme menu som denne.

Medlemskab af Den Glemte Legion:

Man kan betale 200 kr. og blive medlem for et år gældende fra dags dato. Ved at fremvise sit medlemsbevis kan man gratis deltage til både Mini-rol og Skyggekrigene. Man vil som medlem også modtage nyhedsmails, kalenderbreve og få mulighed for at deltage i foreningens andre arrangementer som f.eks. workshops, hyggeaftener og generalforsamlinger. Vi ved at prisen ikke helt kan betale sig, hvis man kun har interesse i mini-rol, men for dem som vil støtte foreningens frivillige arbejde, er det en dejlig gave til os! Foreningen får en smule tilskud for hvert medlem af kommunen. Pengene går til lånevåben, nyanskaffelser og mad.

Om aldersgrænsen:

Som læst ovenfor, kan man se at aldersgrænsen er 14 år og nedefter. Det betyder, at børn i alderen 11 til 14 kan deltage i både arrangementet Mini-rol og Skyggekrigene. Der er ikke sat en nedre aldersgrænse, men for at deltage i arrangementet er det dog stadig et krav, at man skal kunne forstå reglerne og passe lidt på sig selv.

Aflysninger pga. vejr:

Da Mini-rol er en kampagne for yngre spillere tager vi ekstra højde for vejret. Dvs. at hvis det regner kraftigt, kan vi finde på at aflyse spilgangen. Aflysninger vil kunne ses i kalenderen på hjemmesidens forside og på vores facebook-side.

Vinter-lukket:

Mini-rol holder vinterlukket hvert år. Sidste spilgang i året er i november, og så starter spillet op igen i marts. I visse tilfælde aflyses november dog også, da der er tendens til frost og regn. Imens der er vinter-lukket, vil mailen ikke blive tjekket.

Hvad skal man medbringe?

  • Passende tøj: sørg for at have tøj på under kostumet, som passer til vejret. Man skal være udenfor i ret lang tid, så det er vigtigt ikke at fryse. Husk naturligvis også kostumet.
  • Madpakke: Vi vil bestræbe os på, at arrangører eller forældre altid sørger for at tage lidt spiseligt med til alle, som kan købes i spillet for spilpenge. Dog anbefaler vi stadig, at man tager en god, solid madpakke med. Du bevæger dig en masse under spillet, og bliver med garanti sulten!
  • Vandflaske: Det er vigtigt at få noget at drikke, så du ikke dehydrerer. Dette gælder ikke kun i sommeren, men hele året rundt. Når man bevæger sig så meget, mister man en del vand.
  • Penge eller medlemsskab: For gyldigt at deltage skal du vise dit medlemsskabsbevis frem eller betale 20 kr. for indgangen.
  • Våben og rustning: Meget af spillet er kampbaseret, så det vil nok være en god ide at tage et våben med. Hvis du ikke har et, kan du låne et af foreningen for 10 kr.
  • Mobil: Hvis spillet skulle risikere at slutte før tid grundet vejr eller andet, er det vigtigt at du har en mobil med, så du kan kontakte forældre/værge/andet lift. Har du ikke egen mobil, så sørg for at have et gyldigt telefonnummer i lommen, som arrangørerne kan bruge til at konkakte dine forældre, hvis det bliver nødvendigt.

Hvad sker der til mini-rol?

  • 9:45 til 10:30 – Opsætning: I dette tidsrum sætter arrangørerne bod op, fordeler pæle på len og forbereder omgivelserne på spillet.
  • 10:30 til 11:00 – Tjek-in: Her møder spillerne op og betaler for indgang, har mulighed for at få tegnet medlemsskaber, får tjekket deres våben, får RP for deres rustninger, får et stempel på deres karakterark og får en briefing om alle nyheder og opdateringer, som omhandler dem. Hvis forældrene er interesseret, er de velkomne til at lytte med her.
  • 11:00 til 13:00 – Rollespil: I dette tidsrum foregår rollespillet, hvor alle finder ind i deres roller og spiller med. Arrangørerne har hjemmefra inviteret enkelte ældre spillere med, som skal hjælpe med dagens underholdning. Her kan forældre helst ikke være med, da det bryder med børnenes illusion og deres frie handlekraft. Vil man som forælder deltage her, skal man have barnets og arrangørernes fulde samtykke.
  • 13:00 til 14:00 – Markslag: Her samles alle spillere på “markslags-marken”, og slås mod hinanden i forskellige lege. Her er også til til at hyggesnakke, stille spørgsmål til arrangørerne, og spise de kagerester, som er tilovers fra spillet. Her er forældre igen velkomne hvis de har spørgsmål eller vil se på.
  • 14:00 – afhentning: Nu afhentes spillerne af deres forældre, og tager (forhåbentlig) glade hjem.
  • 14:00 til 15:00 – oprydning: Her pakker arrangørerne sammen, kører ting til foreningsbunkeren og leder efter glemte ting. Hvis man finder ud af at man har glemt noget, så kan man skrive det til arrangørerne.

Kørselsvejledning:

Mini-rol benytter Randers Nordre Fælled, militærets gamle øvelsesterræn. Der er indgang fra Højsletvej.

Her er et link til et kort over, hvor vi mødes, og hvor tjek-in foregår: KORT

Tilfredshedsundersøgelser:

Hvert år laver vi en tilfredshedsundersøgelse blandt børn og forældre til mini-rol.

Tilfredshedsundersøgelse år 2015: Undersøgelsen er slut.

Tilfredshedsundersøgelse år 2014: Undersøgelsen kan hentes via linket HER.